FAQ
WAARMEE KUNNEN WE HELPEN?
Om de Lancôme nieuwsbrief te ontvangen, klik op de link "Nieuwsbrief" bovenaan de pagina. Vul dan het veld "E-mail" in en klik op "AANMELDEN".
Je kan ook een account aanmaken en het vakje "Ik wil me abonneren op de Lancôme nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het nieuws van het merk" aanvinken.
Klik op "Bevestigen" om uw keuze op te slaan.
Je kan ook fan worden van de Lancôme Facebook-pagina en profiteren van exclusieve aanbiedingen. Op deze pagina is allerlei informatie te vinden over het merk: tips, exclusiviteiten en producttests.
Je kunt een account aanmaken door naar "Mijn account" rechtsbovenaan de website te gaan.
Hiermee kan je je bestellingen online volgen en je op de Lancôme nieuwsbrief abbonneren. Zo blijf je altijd op de hoogte van het laatste nieuws over het merk, nieuwe producten en exclusieve aanbiedingen.
De log-in is altijd je e-mail adres.
Als je het wachtwoord bent vergeten, ga naar de pagina "Mijn account" en klikt op "Wachtwoord vergeten?"
Een link om een nieuwe wachtwoord aan te maken wordt naar je e-mailadres gestuurd.
Afmelden voor de Lancôme nieuwsbrief kan door simpelweg te klikken op de link onderaan in de laatste nieuwsbrief die je hebt ontvangen.
Het verzoek wordt dan zo snel mogelijk behandeld, het is mogelijk dat er nog een laatste nieuwsbrief ontvangt voordat het verzoek in behandeling wordt genomen.
Staaltjes zijn verkrijgbaar in de door het merk erkende parfumerieën, afhankelijk van de beschikbaarheid van hun voorraad. In geval van tekorten staan testers ter beschikking om onze producten te ontdekken.
Bij elke bestelling in onze webshop kan je 2 staaltjes kiezen uit een selectie.
Als je vragen, opmerkingen of klachten hebt over onze producten, het gebruik of de samenstelling ervan, neem dan contact op met onze klantenservice.
- per e-mail: rubriek "Contact", met als onderwerp "Vraag over Lancôme".
- per telefoon: 09 69 36 33 88 van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 uur.
Het is mogelijk dat het product dat je vroeger kocht niet meer in onze catalogus voorkomt. Wij streven er namelijk naar onze assortimenten regelmatig te vernieuwen, om beter aan uw verwachtingen te voldoen en te profiteren van nieuwe innovaties.
Indien je meer informatie wenst over onze producten kan je uiteraard altijd contact opnemen met onze afdeling Customer Relations:
- per e-mail: klik op de link "Contact", rubriek "Vragen over Lancôme".
- per telefoon: 09 69 36 33 88 (gratis) van maandag tot vrijdag van 9 tot 19 uur.
In de rubriek "Cadeau ideeën" helpen we je om inspiratie op te doen, afhankelijk van de gelegenheid en de persoon voor wie het is.
Als je een door Lancôme verstrekte promotiecode hebt, kan deze in het winkelmandje worden ingevoerd, voordat je je bestelling valideert, in het invoerveld "Promotiecode".
Zodra de code is ingevoerd, wordt de promotie direct in het winkelmandje verwerkt.
De codetitel is in grijs te zien in het daarvoor bestemde invoerveld.
Afhankelijk van de huidige aanbiedingen, zijn ze niet allemaal cumulatief. Om teleurstelling te voorkomen, raden wij je aan de voorwaarden van de aanbiedingen te controleren.
Bestellingen op Lancôme.be kunnen worden geleverd in Belgie.
De bestelling wordt indien mogelijk dezelfde dag of de volgende werkdag verwerkt. Houd er rekening mee dat de voorbereidingstijd tot 24 uur kan duren.
Afhankelijk van de gekozen leveringswijze wordt de bestelling klaargemaakt en verzonden. De levering kan 1 tot 2 werkdagen duren met DHL/Bpost Express (10 EUR) en 2 tot 6 werkdagen met DHL/Bpost Standard (3.50).
Alle informatie met betrekking tot de opvolging van je bestelling wordt per e-mail toegestuurd.De bestelling is ook te volgen in je persoonlijke omgeving in je account.
In geval van problemen staat onze klantenservice per e-mail tot je beschikking.
Het maximumbedrag van de bestelling mag niet hoger zijn dan 800€.
Evenzo is het aantal identieke artikelen in één bestelling beperkt tot 5 binnen een periode van één maand.
De Koper heeft bij de validatie van zijn bestelling de keuze tussen verschillende betalingswijzen.
- met creditcard (Visa, Amex, Mastercard)
- met Paypal account
- met iDEAL
De 3D Secure dienst is bedoeld om uw online betalingen met Visa en Mastercard op online verkoopsites te beveiligen.
De bank stuurt u voor elke 3D-beveiligde transactie een eenmalige code per telefoon of sms, die alleen voor de huidige transactie kan worden gebruikt.
Bij de registratie voor de dienst moet er ook een wachtwoord aanmaken dat in bepaalde situaties gevraagd kan worden.
Zodra je het betalingsformulier op onze site hebt ingevuld, verschijnt er een venster van jouw bank waarin je wordt gevraagd een eenmalige code in te voeren die voor elke transactie wordt toegestuurd via sms, spraakbericht of e-mail.
Deze identificatie is essentieel om de aankoop af te ronden.
Als je echter een probleem ondervindt bij het afronden van je bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice op 01 84 94 07 09 van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur.
Wanneer de bestelling en betaling zijn gevalideerd:
Lancôme stuurt je een eerste e-mail ter bevestiging van uw bestelling.
Wanneer de bestelling is voorbereid en verzonden:
Je ontvangt ook een verzendbevestiging per e-mail. In deze tweede e-mail vindt je een pakketnummer. Door in deze e-mail op de link naar het DHL/BPost ordervolgsysteem te klikken en het pakketnummer in te voeren in de daarvoor bestemde ruimte op de website, krijg je toegang tot de tracking van je pakket. Bij problemen kan je per e-mail of telefonisch contact opnemen met de klantenservice.
Je kunt je bestelling ook volgen in je persoonlijke account
De bestelling is of :
- In uitvoering: De bestelling nog niet afgerond, deze zit in je mandje
- Betaald: je ontvangt een e-mail ter bevestiging van de bestelling
- In voorbereiding: de bestelling wordt voorbereid door het logistieke centrum.
- Verzonden: wij informeren je per e-mail wanneer het op het postkantoor is afgeleverd.
- Geleverd: de bestelling is ontvangen, de factuur is per e-mail verzonden.
In geval van problemen staat onze klantenservice per per e-mail tot je beschikking.
Houd er rekening mee dat geen wijzigingen of annuleringen kunnen worden verwerkt zodra een bestelling is geplaatst
Vanaf het moment dat je bestelling als verzonden wordt bevestigd, worden de producten binnen gemiddeld drie tot vijf werkdagen door DHL/BPost geleverd.
Je kunt de bestelling ook volgen in je persoonlijke account.
De levertijd is exclusief zon- en feestdagen.
De link voor het volgen van uw pakket door DHL/BPost is beschikbaar in je verzendbevestiging.
Bij problemen staat onze klantenservice per e-mail tot jouw beschikking
GELD-TERUG-GARANTIE
Je kunt het artikel gratis terugsturen als je niet helemaal tevreden bent. Let op: deze garantie geldt alleen voor producten die gekocht zijn op www.Lancôme.be en de verzending is beperkt tot Belgie.
Wij ruilen geretourneerde producten niet om, maar je kunt uw oorspronkelijke bestelling volledig terugkrijgen als de retourtermijn wordt gerespecteerd.
Houd er ook rekening mee dat wij voor make-up producten onze tinten zo nauwkeurig mogelijk proberen weer te geven. De kleuren die je ziet, kunnen echter enigszins verschillen van scherm tot scherm.
GRATIS EN GEMAKKELIJK TERUGSTUREN
je hebt 60 dagen vanaf de leveringsdatum om uw ongeopende en ongebruikte producten in de originele doos naar ons terug te sturen als ze niet geschikt zijn.
Als je een GRATIS product of GIFT bij uw bestelling hebt ontvangen, moet deze bij de retourzending voegen om een volledige terugbetaling te ontvangen. je kunt de staaltjes die je bij de bestelling hebt ontvangen echter houden.
Producten die na 60 dagen na de leveringsdatum worden teruggestuurd, worden niet terugbetaald.
DEFECTE OF ONJUISTE PRODUCTEN
Voor defecte of verkeerde producten kunt u ze terugsturen en uw geld terugkrijgen of contact opnemen met onzeklantenservice.
GRATIS RETOUREN
Volg de onderstaande stappen om je product(en) te retourneren.
1/ Vul het retourformulier in dat zich in de envelop van het pakket bevindt.
2/ Plak het bij je bestelling ingesloten voorgefrankeerde retourlabel op de buitenkant van het te retourneren pakket. Als je dit voorgefrankeerde retourlabel niet heeft, neem dan contact op met onze Klantenservice
3/ Bewaar het bewijs van storting met vermelding van het pakketnummer.
4/ Het duurt 3 tot 5 werkdagen voordat uw retourzending ons magazijn bereikt. Na ontvangst wordt uw terugbetaling binnen 1 tot 2 werkdagen verwerkt. Afhankelijk van uw bank kan het tot 5 tot 7 dagen duren voordat de terugbetaling op je rekening staat
Zodra wij het pakket hebben ontvangen, vindt de terugbetaling plaats binnen 14 dagen via dezelfde betalingswijze als bij de oorspronkelijke aankoop. Onze Klantendienst zal de terugbetaling uitvoeren via hetzelfde betaalmiddel als datgene dat voor de oorspronkelijke transactie werd gebruikt, binnen gemiddeld 2 dagen en vóór een termijn van 14 dagen, overeenkomstig de geldende Europese richtlijn. De klant wordt hiervan op de hoogte gesteld op het e-mailadres dat bij de bestelling is gebruikt.
Het wordt aanbevolen alle producten in de originele verpakking terug te sturen.
Als de krediettransactie echter niet op je bankrekening verschijnt, neem dan contact op met onze Klantenservice op 01 84 94 07 09 (gratis) van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur.
Neem dan hier contact op met onze klantenservice.
Bestellingen op lancome.be kunnen alleen worden geleverd in Belgie.